Workshop Social Media Plan schrijven Workshop Social Media Plan © Copyright 2017-2018 CEO Social Media. All rights reserved.

Social Media heeft een grote invloed op uw reputatie, uw imago en uw corporate branding. Er ontstaan nieuwe kanalen, mogelijkheden en dialogen. Social Media beïnvloedt permanent hoe er over uw organisatie gedacht en gesproken wordt. Daarnaast dwingt continu veranderend klantengedrag en de invloed van Social Media, organisaties anders te communiceren en te handelen.


Wat wilt u bereiken met Social Media voor uw organisatie?

Heeft u al een plan voor het inzetten van Social Media of wordt het nog hapsnap ingezet binnen uw organisatie?  Social Media zonder gedegen plan gebruiken kost onnodig veel tijd, veel budget en mist vaak zijn doel! Met een Social Media Plan werkt u gestructureerd aan het inzetten van Social Media en is de opbrengst duidelijk zichtbaar. De volgende vier werkgebieden kunnen u helpen gerichter te communiceren op Social Media: Personele doelstellingen, Markt doelstellingen, Proces doelstellingen en Financiële doelstellingen.


De belangrijkste doelen van de workshop Social Media Plan schrijven zijn:

  • Je leert een plan te schrijven om de Social Media doelstellingen inzichtelijk te krijgen (format standaard);
  • Je leert een strategie te ontwikkelen op welke wijze Social Media ingezet kan worden;
  • Je leert doelgroepen te benoemen en de Social Media platformen te kiezen die aansluiten bij de doelgroep.

Indeling van de workshop

De workshop Social Media Plan schrijven bestaat uit twee keer 1,5 dagdeel met een tussentijd van twee weken.

Ontwikkelen en vormgeven (1,5 dagdeel)

Tijdens het eerste dagdeel van de workshop Social Media Plan schrijven komen de volgende onderwerpen aan bod:

  1. Inventarisatie en resultaten gebruik van Social Media platformen (performance);
  2. Social Media doelstellingen afstemmen op de marketing- en communicatie doelstellingen;
  3. Social Media strategie ontwikkelen van programma’s en activiteiten;
  4. Inventarisatie communicatiekanalen en –middelen;
  5. Voorstel in te zetten Social Media kanalen en middelen;
  6. Contentkalender 2017.

Presenteren en evalueren 

Tijdens het tweede deel van de workshop Social Media Plan schrijven wordt het concept Social Media Plan gepresenteerd en worden de ontwikkelde programma’s en activiteiten besproken en bijgesteld.


Wilt u meer weten over onze workshops? Neem vrijblijvend contact op met CEO om de mogelijkheden te bespreken.