Het Social Media rijbewijs, nut en noodzaak

Het Social Media rijbewijs

Wordt er veilig gereden op de digitaal sociale snelweg? Zijn je medewerkers echte Social Media experts en beheersen ze alle benodigde vaardigheden? Best belangrijk, want Social Media wordt steeds belangrijker om contacten met nieuwe klanten te starten en vooral ook te onderhouden.

Stem af wat voor rijbewijs je wilt hebben

Of je nu symbolisch een personenauto, vrachtwagen of bus gaat besturen, het is bij elke keuze van een goede Social Media rijschool van belang dat de wensen en eisen van de organisatie op elkaar worden afgestemd om dezelfde doelstellingen te bereiken. In mijn vorige blog kun je hier meer over terug lezen. Hiervoor worden steeds vaker project teams aangesteld waarin meestal HR-, Marketing-en Sales Management een belangrijke plaats innemen. Een prima ontwikkeling.

Maar hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers ook echt professionele rijders worden op de digitaal sociale snelweg? Want ook hier zijn veiligheid, regels en vaardigheden van groot belang om geen brokken te maken en op een goede manier van A naar B te komen.

Met alleen theorie kun je niet rijden

Op het moment dat de doelstellingen samen goed zijn uitgewerkt zal er een keuze gemaakt moeten worden welke partij gaat zorgen dat medewerkers echte experts worden. Daarbij zal hopelijk ook gekeken worden naar officiële certificering om een echt Social Media rijbewijs te behalen. Maar, wat ‘koop’ je eigenlijk als je met een Social Media organisatie in zee gaat? Want, Iedereen kan uitleggen dat een auto een gaspedaal, koppeling, rem en stuur heeft. Maar dan kun je nog steeds niet rijden.

Echt leren rijden doe je in de praktijk

Natuurlijk leren wij onze cursisten alles over de techniek achter LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram. Veel belangrijker is echter dat ze het goed gaan gebruiken, het nut ervan inzien en het op de juiste manier doen. Symbolisch kun je bijvoorbeeld ook ‘te hard’ gaan en via Sociale Media jouw potentiële doelgroep afstompen met veel te veel informatie. Hoe doseer je? Dat is wat wij onder andere doceren. Of ‘door het rode stoplicht’, omdat je op een verkeerde manier iets online de wereld hebt gebracht.

Ook een Social Media rijbewijs halen?

Met de theorie zit het wel goed. We zijn niet voor niets gecertificeerd voor alle Social Media platformen. Deze officiële certificaten zijn al onderscheidend, maar we gaan een stap verder. Om echt de praktijk te leren verzorgen wij ook inspiratiesessies waardoor medewerkers de doelen die gesteld worden ook echt gaan behalen.

Daarnaast bieden we Social Media cursussen aan (gecertificeerd) op het gebied van Social Selling en content marketing om Social Media vaardigheden verder te ontwikkelen en te versterken. Uiteindelijk bepaalt de praktijk namelijk of je de juiste weg vindt en aankomt waar je had willen zijn. Dus, één aanbieder voor alle platformen, theorie en praktijk!

Meer weten hoe je een erkend Social Media rijbewijs kan behalen?

Claudy van Casteren T: 0657 523 724 M: c.vancasteren@ceo-socialmedia.nl

Ps, volg ons op LinkedIn https://www.linkedin.com/company/5233572/ dan blijf je altijd up to date.

CEO Social Media is de gecertificeerde Social Media opleider in Nederland met opleidingen, voorzien van uitgebreide Nederlandstalige handboeken, voor alle online platformen zoals LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Google AdWords en Google Analytics. Eén aanspreekpunt voor de opleidingen van alle kanalen en toepassingen, inclusief Social Selling en contentmarketing.