Social Selling Expert cursus 

Wil jij vooroplopen op de concurrentie en je salesdoelen makkelijker behalen? Wil jij voorbereid zijn op de nabije toekomst (2018)? Waar emailmarketing en cold calling vrijwel niet meer in te zetten zijn door de nieuwe (strenge) wetgeving? Vanaf mei 2018 is de AVG, De Algemene Verordening Gegevensbescherming (General Data Protection Regulation, GDPR) voor Nederland respectievelijk Europa van kracht!

De gecertificeerde Social Selling Expert cursus helpt commerciële medewerkers die hun digitale acquisitie- en sales  resultaten willen verbeteren met up-to-date vaardigheden op de relevante Social Selling platformen.

Voor wie?
Sales- en accountmanagers, commerciële medewerkers en medewerkers in klantencontactcenters. Tijdens de cursus leer je hoe Social Selling je in de praktijk helpt om succesvoller te zijn en hoe je de klant optimaal informeert tijdens zijn inkoopproces/ customer journey.


Inschrijving Social Selling Expert cursus in het kort (klassikaal)

Je volgt de standaard Social Selling Expert cursus en gaat samen met de andere deelnemers direct aan de slag zodat je de theorie in combinatie met de praktijk je snel eigen kan maken.

  • Prijs, locatie en data: Voor een overzicht van deze gegevens klik hier….
  • Modules: Naast de verplichte basismodule (theoretisch) zijn LinkedIn Professional, Facebook Business en Twitter Leadgeneration standaard opgenomen om een gecertificeerd Social Selling Expert te worden met een landelijk erkend certificaat.
  • Deelcertificaten: Het is mogelijk om deelcertificaten te behalen per module.
  • Kleinschalig: 6 – 10 deelnemers.
  • Certificaat: PE-Registeropleiding en geregistreerd bij SPEN(Stichting Permanente Educatie Nederland).
  • Nazorg: Maandelijks een nieuwsbrief met Social Selling ontwikkelingen en indien nodig een terugkomdag.

Maatwerk Social Selling Expert cursus in het kort (incompany)

In overleg met de opdrachtgever bepalen we samen het cursustraject op basis van de sales strategie, vakgebied en voorkennis van deelnemers.

  • Flexibel aanbod:Naast de verplichte basismodule (theoretisch) heb je de keuze uit 13 verschillende Social Selling cursusmodules (praktisch).
  • Kleinschalig: 6 – 8 deelnemers.
  • Certificaat: PE-Registeropleiding en geregistreerd bij SPEN(Stichting Permanente Educatie Nederland).
  • Nazorg: Maandelijks een nieuwsbrief met Social Media ontwikkelingen en indien nodig een terugkomdag.

Wat levert de Social Selling Expert cursus je op?

Het doel van de Social Selling Expert cursus is dat je, de voor jouw business relevante, Social Media platformen effectief leert inzetten en zo meer en betere leads (meer omzet) genereert. Ook leer hoe je jezelf en je organisatie professioneel presenteert op de Social Media platformen met als doel je als een betrouwbare- en waardevolle partner te profileren. (Personal Branding, corporate branding)

 

Wil je je kennis en vaardigheden verbreden en verdiepen op het gebied van Social Selling? Wil je je een officieel- en landelijk erkend Social Selling Expert certificaat? Lees hieronder meer over de cursusinhoud of schrijf je direct in. Het aantal deelnemers is beperkt! Vol=Vol!

Contact met CEO Social Media Inschrijven voor open inschrijving Maatwerk voorstel aanvragen Download cursusoverzicht


Afhankelijk wat het beste past bij jou en jouw organisatie kan de keuze gemaakt worden voor inschrijven of een incompany Social Selling Expert cursus (maatwerk)


Detail informatie van de Social Selling Expert cursus

De opbouw van de Social Selling Expert cursus is als volgt:

– De cursus bestaat uit zowel theorie als praktijk en is als volgt opgebouwd:

  1. Het eerste deel van de Social Selling Expert cursus is de basismodule. De basismodule is theoretisch ingericht en een verplicht onderdeel van de Social Selling cursus. De basismodule omvat twee dagdelen. Tijdens deze twee aaneengesloten dagdelen maak je kennis met het succesvolle CEO Social Selling Expert model APSS, Awareness–Presence-Sharing–Selling.
  2. Het tweede deel van de Social Selling Expert cursus bestaat uit samen te stellen, salesgerichte cursusmodules. De cursusmodules zijn praktisch ingericht en de deelnemers gaan direct hands-on te werk. De cursusmodules duren één of twee dagdelen. Wel verwachten we een basisniveau kennis van de meest gangbare Social Media platformen.  Bij maatwerk kunnen we de gekozen cursusmodules, indien nodig, voor u op maat aanpassen.

– De totale studiebelasting van de cursus is minimaal 7 uur (twee aaneengesloten dagdelen) en het maximaal aantal uren is afhankelijk van de gekozen modules;
– Na het behalen van minimaal vier Social Selling Expert deelcertificaten heeft u recht op het officieel erkende Social Selling Expert certificaat van SPEN.

Het eerste deel van de Social Selling Expert cursus is de basismodule. Deze module is verplicht en omvat twee dagdelen. Tijdens deze twee dagdelen bespreken we het succesvolle CEO Social Selling Expert model APSS:

– Social Awareness;
– Social Presence;
– Social Sharing;
– Social Selling.

Naast de Social Selling theorie ga je aan de slag met vragen en user cases zodat je de theorie snel eigen maakt.

Het tweede deel van de Social Selling Expert cursus bestaat uit salesgerichte cursusmodules. Voor de inschrijving Social Selling Expert cursus (start 5 september) volg je de Basismodule (twee dagdelen) Dan volgt LinkedIn Professional (twee dagdelen), Facebook Business (twee dagdelen) en Twitter Leadgeneration (één dagdeel). Tussen deze cursusdagen zit circa twee weken.

Voor de incompany maatwerk Social Selling Expert cursus, kan je uit onderstaande cursusmodules kiezen.

  • Platformen

    – Cursusmodule LinkedIn Professional;
    – Cursusmodule Facebook Business;
    – Cursusmodule Twitter Leadgeneration;
    – Cursusmodule LinkedIn salesnavigator*;
    – Cursusmodule Instagram marketing*;
    – Cursusmodule Snapchat marketing*;
    – Cursusmodule Pinterest marketing*.

  • Onderwerpen

    – Cursusmodule Account Based marketing*;
    – Cursusmodule Buyer persona’s*.

  • Campagnes

    – Cursusmodule Adverteren via LinkedIn*;
    – Cursusmodule Adverteren via Facebook*;
    – Cursusmodule Google AdWords + Analytics*.

De cursusmodules zijn praktisch ingericht en je gaat als deelnemer direct hands-on te werk. De cursusmodules duren één of twee dagdelen.

* Let op: De cursusmodules met een * zijn alleen beschikbaar voor maatwerk/ incompany Social Selling Expert cursus. 

Extra informatie open inschrijving Social Selling Expert cursus

Kosten Social Selling Expert cursus € 1595,- ex BTW volledige cursus
€ 495,- ex BTW deelcertificaat per module
Kosten Social Selling Expert cursushandboek € 90,- ex BTW
Kosten landelijk erkend Social Selling Expert certificaat en inschrijving in het abituriëntenregister  € 125,- ex BTW
Startdatum: Dinsdag 13 september 2017
Locatie: Apeldoorn / Utrecht

 Bring your own device

Wij hanteren een “Bring your own device” policy.
Daarbij is het noodzakelijk dat het apparaat beschikt over een tekstverwerkingsprogramma en toegang heeft tot internet d.m.v. Wi-Fi.

Note: Kosten van data via een mobiele provider worden niet door CEO Social Media vergoed.