De LinkedIn Professional Selling cursus brengt je aan tafel bij de klant!


Herken jij dat ook?

Dat je klanten zich steeds beter voorbereiden en niet alleen informatie over jouw businesspropositie hebben maar ook van je concurrenten?
Dat het niet eenvoudig is om bij prospects aan tafel te komen?
Dat je niet terug wordt gebeld?
Dat je te weinig leads hebt?

Ben je wel aanwezig maar niet actief op LinkedIn? Tijdens het digitale oriëntatie- en inkoopproces beoordelen ze hoe jij en je bedrijf zich presenteert op LinkedIn en of er voldoende kennis en kunde is om de klantvraag professioneel in te vullen.

LinkedIn is met recht ‘Social Selling’ te noemen, het platform is verantwoordelijk voor 80% van de online verkregen leads. Social Selling laat sales- en verkoopafdelingen zo’n 32% beter presteren dankzij een warme introductie bij prospects.


De feiten op een rij waar jij als sales en marketeer nu mee te maken hebt

Meer dan 75% van de B2B-marketeers maakt gebruik van Social Media bij aankoopbeslissingen.
Meer dan 92% doet eerst research online bij aankoopbeslissingen.
81% van de inkopers voelt zich meer betrokken bij een merk dat zich professioneel presenteert.
90% van de inkopers reageert niet op cold calling.

De LinkedIn Professional Selling cursus helpt je aan tafel te komen door:
beter zichtbaar zijn voor je klanten en prospects op LinkedIn
een professionele positionering van jezelf, het merk en de organisatie (branding)
gezien worden als de expert op het eigen vakgebied/ branche (thought leadership)
zo vroeg mogelijk betrokken te worden het oriëntatie- en aankoopproces (early supplier involvement)

Door een professionele presentatie van jou en je bedrijf op LinkedIn en digitaal actief te zijn betekent dat je vroeg wordt betrokken bij het oriëntatieproces (rode pijlen) en aan tafel komt bij het inkoopproces. (blauwe pijlen)  (rood en blauw is de totale buyer journey)

  • Wat leer je: In twee dagdelen leer je klassikaal het professioneel inzetten van LinkedIn voor een betere online aanwezigheid en efficiënte branding. Je leert je zo positioneren dat klanten en prospects, aan de hand van jouw getoonde expertise, jou zo vroeg mogelijk aan tafel vragen om met jou hun vraag te bespreken.
  • Wat bereik je er mee: Het genereren van kwalitatieve leads en optimale sales resultaten door kennis van LinkedIn mogelijkheden, gecombineerd met slimme Social Selling technieken, tips en tricks. Direct toepasbare kennis en kunde van LinkedIn onderwezen door docenten uit de praktijk, inclusief het Handboek LinkedIn Professional dat als naslagwerk kan worden gebruikt.
  • Is het een gecertificeerde opleiding: LinkedIn Professional is onderdeel van de gecertificeerde SOCIAL SELLING EXPERT cursus. Je ontvangt het deelcertificaat LinkedIn Professional.

Voor wie is de LinkedIn Professional Selling cursus belangrijk?


Voor sales en marketeers die met behulp van LinkedIn hun Social Selling vaardigheden willen verbeteren om hiermee hun verkoopdoelstellingen (eenvoudiger) te realiseren.


Wat wordt er in de LinkedIn Professional Selling cursus behandeld?

1. Trends en ontwikkelingen sales
2. LinkedIn functies en mogelijkheden
3. Personal Branding
4. LinkedIn netwerken/ eerste-, tweede-, en derdegraads netwerk
5. Zoekfuncties LinkedIn klanten en prospects
6. LinkedIn groepen en bedrijfspagina
7. APSS methodiek
8. Contentmarketing/ 4-1-1-regel
9. Updates/ gesponsorde updates
10. Adverteren op LinkedIn


Locatie, data, kosten en overige informatie. (maximaal 8 deelnemers)

  • Locatie: Utrecht en/ of Apeldoorn
  • Data: 10 oktober 2017. 
  • Kosten: cursus € 495,- euro ex btw. LinkedIn Professional cursushandboek € 90,- ex btwSchrijf je ijn
  • Inclusief: Koffie/ thee en water en lunch.
  • Meenemen: Laptop met wifi.

Contact met CEO Social Media Inschrijfformulier

De eerste 4 deelnemers ontvangen het boek Social Selling van Tim Hughes gratis!

 

 

 

 

 

 

 

 

Neem voor een incompany cursus contact op met Claudy van Casteren of mail direct je vraag aan c.vancasteren@ceo-socialmedia.nl