Klanten op jou laten stemmen

Klanten op jou laten stemmen

De politiek als voorbeeld

Als je kandidaat bent voor een politieke partij, dan kun je niet meer om sociale media heen. Eind maart zijn weer de gemeenteraadverkiezingen en als je bijvoorbeeld op twitter politiekepartij+plaatsnaam invult, dan kun je als burger direct contact met de partij hebben. Van @CDAMaastricht tot @SPgroningen, van @SGPBarneveld tot @VVDWassenaar. Prima natuurlijk, want keuzes vallen en staan bij de juiste interactie.

Dat sociale media van enorme invloed zijn op politieke uitslagen heeft de praktijk inmiddels wel bewezen. In eigen land kwam vanuit het niets Thierry Baudet in de Kamer en in Amerika bleek onverwacht toch een grote man met wit haar, Donald Trump, aan de macht te zijn gekomen.

Mensen laten bewegen tot…

Sociale media hebben een enorme invloed op alles wat er in de wereld plaatsvindt. Heel negatief gesproken komt de wereldvrede steeds verder onder druk te staan. Daar waar het vroeger ging om oorlogen tussen landen, kan nu ineens overal een brandhaard uitbreken. Groepen mensen met extreme ideeën weten elkaar wereldwijd te bereiken, te mobiliseren en te activeren. Toch kies ik persoonlijk voor om uit te gaan van het positieve:

“Een veel mooiere gedachte is dat sociale media ons ook in staat stellen om grote massa’s mensen te mobiliseren voor activiteiten die onze wereld beter maken. De wereldwijde aandacht die op dit moment gegeven wordt rondom klimaatproblematieken is daar een uitstekend voorbeeld van”

Zonder sociale media zou er nooit zoveel draagkracht gecreëerd zijn. Pas als burgers opstaan gaat de politiek immers echt handelen. Daarnaast zijn er steeds meer mensen die op eigen initiatief via social media oproepen om voor goede doelen te strijden.

 

En hoe zit het dan bij jou?

Net zoals een politieke partij, of mens, zal je als bedrijf ook willen dat mensen voor jou kiezen. Het liefst zoveel mogelijk om figuurlijk de minister president van de branche te zijn. In mijn vorige blog heb ik geschreven dat er veel meer businesskansen ontstaan als de hele organisatie begrijpt dat sociale media niet alleen iets is voor een verkoper of marketingmedewerker. Het gaat erom dat je als één grote partij gaat samenwerken, zodat klanten beter begrijpen waar je voor gezamenlijk voor staat en jou hun stem willen geven.

Hulp nodig bij het winnen van klanten?

Om medewerkers nog beter onderdeel te laten zijn van jouw team geven we vanuit CEO Social Media ook Social media inspiratiesessie op locatie. Een goed interactief programma waarbij iedere medewerker begrijpt onderdeel te zijn van een groter geheel.

Meer weten ? Ik ga graag met je in gesprek

Claudy van Casteren T: 0657 523 724 M: c.vancasteren@ceo-socialmedia.nl

Ps, volg ons op LinkedIn https://www.linkedin.com/company/5233572/ dan blijf je altijd up to date.

CEO Social Media is de gecertificeerde Social Media opleider in Nederland met opleidingen, voorzien van uitgebreide Nederlandstalige handboeken, voor alle online platformen zoals LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Google AdWords en Google Analytics. Eén aanspreekpunt voor de opleidingen van alle kanalen en toepassingen, inclusief Social Selling en contentmarketing.