Google Analytics SEO incompany cursus (online marketing)

Voor wie?: Voor de online marketeer, communicatie specialist en website beheerder die via Google Analytics de website wil monitoren en verbeteren, ook wel SEO | Search Engine Optimization genoemd.

Hoe: Er wordt een gedetailleerd beeld getoond van de website prestaties en uiteindelijk kan je bepalen of het gewenste resultaat is behaald. Ook kan je de platform functionaliteiten testen, of de gekozen advertentie strategie succesvol is of niet. Het doel: werven van klanten en prospects.

Waarom: Om de website prestaties goed in beeld te krijgen. Te bepalen of het gewenste resultaat is behaald en zo nodig verbeteringen doorvoeren en de website te optimaliseren.

Vaardigheden: Analyseren van website bezoekersstatistieken, bezoekersgedrag en bezoekersstromen. Inschatten van conversie-optimalisatie en het professioneel inzetten van alle functionaliteiten, interfaces, statistieken en rapportages.

Resultaat: Bezoekersgedrag van jouw website, en de resultaten van jouw online marketingactiviteiten, kunnen analyseren. De statistieken uit Google Analytics geven inzicht in de herkomst en het gedrag van jouw (potentiële) klanten.

Overzicht onderwerpen Google Analytics SEO incompany cursus:
Instellingen op accountniveau / gebruikersbeheer en filters
Instellingen op property niveau/ trackinginformatie en doelgroep definities
Instellingen op weergave niveau/ kanaal en e-commerce instellingen
Doelen en doelwaarden instellen/ E-commerce metingen
Dasboards inrichten en widgets
Doelgroepen en doelgroep rapporten
Acquisitie en campagnes analyseren
Conversie en e-commerce inzichten
Data begrijpen en bounce percentage
Google Tag Manager
Tips en tricks

Elke deelnemer ontvangt bij de start van de incompany cursus een Nederlandstalig Handboek Google Analytics SEO. Het Handboek is de leidraad voor de docent en dient als naslagwerk voor de deelnemer.

Methode Google Analytics SEO incompany cursus:
De Google Analytics  cursus wordt gegeven in een blended leervorm. De deelnemers worden eerst incompany klassikaal opgeleid door ervaren online marketing docent uit de praktijk. Na de klassikale cursus wordt iedere deelnemer uitgenodigd (voucher) om de Google Analytics  cursus online te volgen.  Na het succesvol afsluiten ontvangt iedere deelnemer een Google Analytics certificaat. De voucher blijft drie maanden geldig.

De maximale groepsgrootte klassikaal incompany is 8 deelnemers, de voucher is maximaal drie maanden geldig. De Google Analytics incompany cursus omvat twee dagdelen en worden aansluitend gegeven. Het ochtend dagdeel is van 09.30u tm 12.30u, het middag dagdeel is van 13.00u tm 16.00u.

Ben je geïnteresseerd in de Google Analytics SEO incompany cursus?
Neem dan contact met ons op via opleidingen@ceo-socialmedia.nl of bel met 065- 117 0 117