Facebook Business incompany cursus

Wie: Bedrijven en organisaties die via Facebook willen adverteren om (potentiële) klanten te bereiken. Planmatig en strategisch willen werken voor meer naamsbekendheid, interesse te wekken, bereik te vergroten en zo meer conversies (verkopen) te realiseren.

Hoe:
Door het bedenken en opzetten van advertentiecampagnes. Het bereiken van de juiste doelgroep en aan te sluiten bij de behoeften van jouw (potentiële) klanten. Daarom is het ontzettend belangrijk om te begrijpen welke content interessant is voor jouw doelgroep en waar mensen bereid zijn hun tijd aan te besteden.

Waarom: Een heel groot deel van Nederland heeft een Facebook profiel en is online bereikbaar. De juiste content aanbieden op het juiste tijdstip aan de juiste doelgroep. De advertentiecampagnes zijn goed meetbaar, hebben een groot bereik en zijn relatief goedkoop. De budgetten zijn flexibel en makkelijk aanpasbaar.

Vaardigheden: Met Facebook Business Manager beheer je de campagnes, advertentie groep (advert sets) en advertenties (advertenties). Je kunt in Facebook Business Manager doelgroepen creëren, Facebook pixels managen en je content boosten.

Resultaat: Kunnen vaststellen van je doelen, bereik, engagement, clicks en conversations. Zelfstandig bepalen wanneer en of je advertentiecampagnes succesvol zijn. Focussen en gebruik te maken van KPI’s. (Key Performance Indicators, variabelen om prestaties te analyseren).

Overzichten onderwerpen Facebook Business incompany cursus
Content geschikt maken voor Facebook
Content marketing 4-1-1 regel
Beheer van de bedrijfspagina instellingen
Advertentiebeheer/ Power editor
Bepalen van doel en targets
KPI’s benoemen
Bepalen van doelgroep
Advertentiedoelstellingen
Opzetten van campagne in Facebook Business Manager
Doelgroepen opzetten in Facebook Business manager
Budget bepalen
Meten van resultaten met UTM tracking of pixel
Relevantiescore

Elke deelnemer ontvangt bij de start van de incompany cursus een Nederlandstalig Handboek Facebook Business. Het Handboek is de leidraad voor de docent en dient als naslagwerk voor de deelnemer..

Methode Facebook Business incompany cursus
De Facebook Business cursus wordt gegeven in een blended leervorm. De deelnemers worden eerst incompany klassikaal opgeleid door ervaren Facebook docent uit de praktijk.

Na de klassikale cursus wordt iedere deelnemer uitgenodigd (voucher) om de Facebook Business cursus online te volgen. Na het succesvol afsluiten ontvangt iedere deelnemer een Facebook Business certificaat. De voucher blijft drie maanden geldig.

De maximale groepsgrootte klassikaal incompany is 8 deelnemers, de Facebook Business incompany cursus omvat twee dagdelen en worden aansluitend gegeven. Het ochtend dagdeel is van 09.30u tm 12.30u, het middag dagdeel is van 13.00u tm 16.00u.

Ben je geïnteresseerd in de Facebook Business incompany cursus?
Neem dan contact met ons op via opleidingen@ceo-socialmedia.nl of bel met 065- 117 0 117