Welke keuzes maak je als het om online platformen gaat?

Welke keuzes maak je als het om online platformen gaat?

2018 het jaar dat iedere werknemer sociale media effectief gaat inzetten!

Als het goed is zijn de plannen voor 2018 gemaakt. Vele vergaderingen met afdelings-en lijnmanagers zijn hieraan vooraf gegaan. Om de interactie en dialoog met bestaande en nieuwe klanten te verkrijgen staat het inzetten van sociale media hoog op de agenda. Zeker met de komst van de nieuwe privacywetgeving (AVG/GDPR) liggen er enorme kansen om online platformen beter en efficiënter te gebruiken.

Is dit realiteit of fictie?

In sommige gevallen blijft ‘sociale media’ slechts bij een agendapunt. Bedrijven die geen duidelijk beleid voeren op het werken met online platformen lopen het risico de markt te verliezen. De klant is immers digitaal aanwezig en het publiceren, luisteren en reageren levert businesskansen op zoals in een traditioneel persoonlijk gesprek. Online niet meedoen is geen optie, maar er komt wel heel wat kijken bij het maken van juiste keuzes en een strategische aanpak.

Stressfactoren met betrekking tot het in gaan zetten van sociale media

Wat heb ik eigenlijk voor opleidingen nodig, hoe bepaal ik wat goed is, op welke platformen zijn onze klanten aanwezig, wie kan een en ander verzorgen, maak ik zelf een programma of vraag ik om hulp?

 “Eerlijkheidshalve doet het mij soms wat denken aan een voetbalteam van jonge spelers. Zij rennen allemaal als een zwerm achter de bal aan, zonder duidelijke richting. Om in deze terminologie te blijven is een goede spits niets waard als niemand een goede voorzet kan geven”

 In bijvoorbeeld het ‘even’ doen van een LinkedIn workshop geloof ik niet. Het zal altijd een onderdeel moeten zijn van de totale bedrijfsstrategie en moeten aansluiten op de klantbehoefte.

Kennis verkrijgen over alle online platformen vanuit de praktijk

Zowel voor basis als gevorderden worden de cursussen verzorgd door ervaren en gespecialiseerde docenten uit de praktijk. Altijd up-to-date en met concrete tips! Omdat we erin geloven dat groei gerealiseerd wordt door kennisdeling vanuit de praktijk.

Hulp nodig bij het maken van goede online keuzes? Ik ga graag met u in gesprek.

Claudy van Casteren
T: 0657 523 724
M: c.vancasteren@ceo-socialmedia.nl

CEO Social Media is de gecertificeerde Social Media opleider in Nederland met opleidingen, voorzien van uitgebreide Nederlandstalige handboeken, voor alle online platformen zoals LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Google AdWords en Google Analytics. Eén aanspreekpunt voor de opleidingen van alle kanalen en toepassingen, inclusief Social Selling en contentmarketing.